tirsdag den 23. oktober 2012



The time is running out...




"hyggehejsan!" Jeg er tilbage fra en uges ferie i Norge, sammen med min familie.
Det var en dejlig tur! Der følte jeg i hvert fald at jeg havde tid til en hel masse.. jeg fik både læst en masse lektier, "plejet" nogle venskaber fra efterskolens tid - ved at sende postkort - og hygget mig, gået ture, slappet af, drukket kakao og lavet pandekager spillet spil.. Ja.. Rigtig "kom familie, nu skal vi være sammen!"-agtigt..

Men BANG så kommer man hjem og bliver skudt ind i hverdagens virvar af alt muligt man hele tiden skal, føler man burde og burde gøre! Lektier, pligter, skole, fritidsaktiviteter, arbejde osv.. Og når man så er sådan en drømmende pige, som jeg er, vil man gerne nå en hel masse!!

Her på det sidste (inden ferien og så allerede nu - MANDAG??) har jeg i hvert fald tænkt "æææv... hvorfor har jeg ikke tid til at gøre det.. og det.. og det.. og det og det og det!!!!" Jeg vil gerne være sammen med mine veninder, jeg vil gerne skrive kort til dem jeg holder af fra efterskolen, jeg vil gerne hjælpe til derhjemme jeg vil gerne opleve noget og gøre nogle vilde ting og samtidig med det vil jeg gerne være spontan. Det er bare til tider svært når man ikke har tiden.. Haha, sikke et ordspil hva? :)

Nå, men jeg skal holde op med at lyde så negativ. Egentlig er det også godt, for de fleste af tingene jeg laver har jeg det godt med at lave når jeg er i det. Altså jeg ved godt at det ikke er sjovt at skulle tage sig sammen til at lave fysik rapport, men når man så kommer i gang, så er det måske ikke så slemt. Det er mest slemt fordi man stadig tænker:"tænk bare hvad jeg kunne have nået at lave på al den tid!" Ja, du kunne sikkert sidde på facebook.. fedt hva'? -Nej! alle mulige andre ting ville man da have gjort, men sandheden skal frem.. du ville sidde på facebook.. jeg ville.. selvom jeg i tankerne ville gøre så meget andet. Jeg ville også gerne få hængt nogle billeder op fra efterskolen og af de "nye" piger fra klassen osv...

Når.. grunden til dette indlæg var oprindeligt en tanke der kom:
Hey! Jeg hvad bliver jeg mest glad for i længden? At rette det essay vi lige har fået tilbage i engelsk eller at gøre Malou glad i morgen når hun ser jeg endelig har taget mig sammen til at skrive dette? og gøre mig selv glad fordi jeg i min indre "afkrydsningsliste" har fået det gjort! :)

Det sidste!
Jeg tror det er sundt nogle gange at gøre sig selv glad ved at gøre noget man synes er godt.
- årh jeg er vidst træt hva'.. Undskyld hvis det hele roder lidt rundt! - Jeg retter det ikke! Rettelser dem må I tænke jer frem til! Jeg skal også i seng. Ikke gang en "klokke" ringer i mit hoved og siger "Yes! jeg skal sove!" den siger "æv.. jeg skal tidligt op i morgen.."

Godnat! - sov godt
(forresten.. en klog ven fortalte mig engang at hvis man ikke kunne sove var der to ting at gøre:
1. tænke den dag man lige havde levet igennem i detaljer, meget, meget langsomt.
2. tælle 1,2,1,2,1,2,1,2 på sine vejrtrækninger.
Håber det virker for jer en dag I er i søvnnød. )



Kærlighed fra
Lene W.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar